Batalkan Niat Dekati Ibu Tunggal Jikalau Kamu..... - Prettily Rare

Saturday, 13 January 2018

Batalkan Niat Dekati Ibu Tunggal Jikalau Kamu.....

Harini kita nak kongsikan sedikit panduan dan tips kepada lelaki di luar sana yang ingin mendekati atau berminat untuk mendirikan rumah tangga dengan kaum ibu tunggal, terutamanya kalau golongan ibu tunggal tersebut berkerjaya atau mampu berdikari.

dan ibu tinggal
Statistik perceraian yang semakin tinggi membuatkan semakin ramai ibu tinggal dan tunggal berusaha meneruskan hidup
di luar sana..
Perkongsian ini adalah daripada pengalaman sendiri dan juga pemerhatian dan luahan daripada rakan-rakan dan kenalan rapat sendiri...

Kisahnya, kita dulu mempunyai seorang kawan rapat dan ibunya seorang ibu tunggal yang telah kematian suami. Katanya, walaupun ramai yang berhajat untuk memperisterikan ibunya, tetapi ibunya seringkali menolak. Saya sendiri pernah bertanyakan perkara yang sama dengan mak cik tersebut, jawapannya ringkas, tetapi padu sekali, "Tiada beban, batu digalas" Sewaktu itu, ibunya telah pun berstatus ibu tunggal selama berpuluh tahun.

Kalau dulu, kita tak faham kenapa katanya, "Tiada beban, batu digalas." Sekarang apabila diri sendiri telah bergelar, ibu tunggal, saya faham apa yang dikatakannya 100%. Malah, ungkapannya itu memang sangat berpaut di hati sendiri dan terpaksa saya akui walau pendek tetapi sangat padu jawapannya itu. Kalau sesiapa yang bertanyakan soalan yang sama pun, saya sendiri ingin jawab begitu, tetapi saya takkan menolak kemungkinan pintu hati ini terbuka lagi.
juggling
Dilema ibu tunggal, perlu seimbangkan antara kerja dan keluarga

Di sini, biar saya rungkaikan jawapan satu demi satu. Kaum lelaki, tolonglah. Jangan dekati wanita lagi-lagi ibu tunggal kalau anda

1. Bukan 'Husband Material' dan Masih Belum Bersedia
Golongan ini  diminta untuk melenyapkan diri dalam kamu kehidupan kami ya? Kalau dinikahi wanita kerana empat perkara, maka kami pun ingin menikahi lelaki itu kerana keempat-empat perkara yang sama. Yang pertama, agamanya. Kalau kamu sembahyang subuh pun liat, solat pun tak cukup lima waktu, mengaji pun merangkak, merokok, berjudi masih mahu melepak selepas berumahtangga, tangguhkan sajalah niat kamu itu. Kerana seharusnya kamulah imam yang membimbing kami, bukan sebaliknya Yang keduanya, hartanya. Kalau nak kahwin pun kena buat loan, tengah bulan sempit, rumah pun masih menyewa, kenderaan pun tak ada, mohon jauhi kami ibu tunggal. Bukan kami tak mahu hidup susah, tapi kalau susah kerana sendiri yang cari fasal, takkan ada yang kasihan. Yang ketiganya keturunan. Kalau keturunan kuat berhutang, mencarut pun silalah muhasabah diri dan terakhir sekali paras rupa, yang ini, ikut citarasa masing-masing. Saya tiada komen lebih.
jangan dekatinya
Jangan bazir masanya kalau kamu masih belum bersedia

2. Tidak Boleh Menerima Dirinya Seadanya
Biasalah orang dilamun cinta, gula jawa rasa coklat. Semuanya indah. Tapi bila realiti kembali menjelma, baru tahu senang atau susah. Ramai sahaja yang inginkan janda atau ibu tunggalnya tetapi mereka tidak dapat menerima pakej janda atau ibu tunggal itu sendiri iaitu kenyataan bahawa yang pertamanya, perkahwinan mereka pernah gagal satu ketika dahulu, dan keduanya, mereka mempunyai zuriat dengan bekas suami mereka. Kadangkala, ada yang mahukan ibunya sahaja, anaknya pula dibuang. Ada pula yang mahukan wanita tersebut, tetapi malu mengaku dengan rakan, teman dan keluarga bahawa wanita tersebut berstatus janda atau ibu tunggal. Kami memang datang dalam satu pakej. Jika kamu merasa malu atau segan dengan saudara, keluarga dan kenalan kamu itu, maka batalkan sajalah niat kamu untuk memperisterikan kami!

jika tidak mampu menerima statusnya
Kalau tak boleh terima sejarahnya, tak perlulah mulakannya


3. Tiada Keinginan Untuk Membantu Dalam Soal Perbelanjaan dan Urusan Anaknya
Okaylah, kalau kahwin dengan anak dara, tentulah bela kamu berdua sahaja. Kalau kahwin dengan ibu tunggal atau janda, tentulah akan ada perbelanjaan tambahan.  Jangan pula kamu minta kongsi-kongsi perbelanjaan asas yang patutnya menjadi tanggungjawab kamu seperti tempat tinggal, bil-bil air, elekterik dan sebagainya. Ya, anak-anak ibu tunggal tersebut kalau diikutkan, adalah menjadi tanggungjawab ayah kandung anak-anak tersebut dan bukannya ayah tiri. Memang betul. Tetapi rata-rata lelaki, kalau dah bercerai dengan isteri, lepas sahaja semua tanggungjawab tersebut kepada bekas isterinya dengan alasan tak mampu, dengan alasan isteri tersebut bergaji. Makanya, kalau kamu enggan membantu sedikit sebanyak,  batalkan sajalah niat kamu tu untuk memperisterikan ibu tunggal. Cari sajalah yang masih solo ya? Lagipun, kasihan ibu tunggal itu kalau masih kena bertungkus-lumus untuk mencari duit tambahan untuk menampung anak-anaknya itu walhal sudah berkahwin baru. Sudahnya dicop nusyuz kerana tidak meluangkan masa yang cukup untuk suami baru dan perkahwinan barunya, walhal soal kehidupan anak-anaknya pun kamu tak mahu bantu.

tinggalkan sahaja
Kalau kamu anggap anak-anaknya beban, tak usahlah pertimbangkan lagi

4. Fikir Janda atau Ibu Tunggal Lebih Mudah Dipikat Berbanding Anak Dara
Stigma, ramai lelaki yang tahu dirinya tak laku nak pikat anak dara, kadangkala ada hati nak memikat ibu tunggal atau janda. Kata mereka, anak dara lebih memilih dan lebih layak untuk memilih. Sebab mereka masih dara. Kalau golongan janda dan ibu tunggal pula, dah cukup beruntung kalau masih ada lelaki yang mahukan mereka, lagi-lagi jika beranak ramai. Macamlah kami ni barangan 'second hand'. Maafkan saya, tetapi saya ingin betulkan kenyataan ini, kami kaum ibu tunggal tidak murah dan tidak mudah  dipikat. Sejujurnya, pengalaman dan kegagalan perkahwinan malah membuatkan kami lebih berhati-hati dalam memilih pasangan. Kalau waktu berstatus anak dara, kami fikir tak mengapa yang sedang-sedang, asalkan boleh susah hingga senang bersama, apabila menjadi ibu tunggal dan mempunyai anak, kami tidak lagi boleh pentingkan diri dan hanya memikirkan perasaan sendiri. Yalah, dah puas hidup susah. Takkanlah bila kahwin baru nak menyusahkan diri sendiri dan anak-anak pula? Nilah orang kata, tiada beban batu digalas!
Tak semestinya mudah dipikat
Pengalaman berkahwin membuatkan kami lebih sukar untuk terpikat

5. Fikir Janda atau Ibu Tunggal ini Kurang Kasih Sayang
Lumrah stigma ibu tunggal dan janda, sering dicop kurang kasih sayang. Sejujurnya, tanpa kasih sayang pun kami boleh teruskan hidup. Kalau apa yang kamu boleh tawarkan hanyalah 'kasih sayang', silalah berambus! Rata-rata lelaki yang katakan dia tak ada duit dan hanya boleh tawarkan kasih sayang ni, maknanya dia hanya boleh tawarkan air liur sahaja. Mungkin duit gaji untuk diri sendiri pun tak mencukupi. Ada hati lagi nak bela anak orang. Apatah  lagi ibu tunggal yang mempunyai anak-anak?
ibu tunggal dan janda
Jangan fikir kaum ini kurang kasih sayang...

6. Ingin Menumpang Kesenangan
Okay, bab kahwin ni, lelaki ramai sangat kononnya nak mengikut sunnah. Rasulullah pun katanya menikahi ibu tunggal yang mempunyai empayar perniagaan yang besar. Ehem... Bukan main ramai lelaki yang fikir bab ni sahaja, tapi fikir tak, Rasulullah membesarkan lagi empayar perniagan Siti Khadijah, tapi ramai lelaki sekarang, hanya nak menumpang kesenangan dan menghabiskan harta kekayan sahaja.
bukan untuk ditumpang
Jangan fikir mahu menumpang kesenangan sahaja

7. Ingin Mengambil Kesempatan
Ramai lelaki buaya darat dan lelaki yang tak mengaku buaya darat ni, pandai mengambil hati wanita dan menjanjikan untuk menikahi wanita tersebut. Tetapi mereka sebenarnya mahu mengambil kesempatan sahaja. Tak kiralah kesempatan apa sekalipun, ingatlah, kaum wanita tak kira bujang, janda atau ibu tunggal adalah untuk dilindungi, bukannya untuk dijahanamkan ya?

Senang kata, kami sudah trauma dalam perkahwinan kali pertama, jadinya, janganlah menyumbang kepada statistik lelaki hidung belang, buaya darat mahupun lelaki tak guna yang membuatkan wanita fikir tiada lelaki yang baik di luar sana. Kalau anda tak bersedia, batalkan sajalah niat kamu tu. Kalau selama ini kami hidup senang dan bahagia tanpa lelaki, janganlah kamu rosakkan kebahagiaan kami dengan menjanjikan dengan apa yang kamu tak mampu tawarkan dan tunaikan.
ke atas wanita
Jangan ambil kesempatan kaum wanita terutamanya ibu tunggal dan janda

Sekian sahaja tips, panduan, amaran dan nasihat saya buat para jejaka di luar sana.

OXOXO

I Am Worth A Lot
Senarai 7 Hadiah Yang Paling Mengecewakan
8 Sebab Anda Tak Dipanggil Untuk Temuduga
Tips Pelbagaikan Sumber Pendapatan
Rahsia Semakin Berusia Semakin Cantik
Aplikasi Pantau Kesihatan Kewangan
10 Nasihat Kepada Wanita Berusia 30-an
Pentingnya Bahasa Cina Sebagai Bahasa Ketiga

12 comments:

  1. Sy x tahu awak seorang ibu tunggal. Stay strong ya Maya. I know you are !

    Bila baca point2 kat atas, rasa setuju sangat. Mmg sering berlaku pada ibu-ibu tunggal di luar sana. Semoga benda2 ini tidak berlaku pada awak. Andai kata satu hri nanti ada yg datang dlm hidup awak, moga dia dpt menerima apa adanya awak dan “pakej” awak.

    ReplyDelete
  2. akak? seriously??!! Nurul tak percaya.. apa2 pun stay strong ye kak.. In Sha Allah, ada yang terbaik untuk akak dan anak-anak nanti.. :)

    ReplyDelete
  3. All the best, semoga tahun ini adalah tahun yang terbaik buat awak ye

    ReplyDelete
  4. Tahniah....anda berani melawan ombak!

    ReplyDelete
  5. AVANT Loan adalah organisasi pemerintah yang disetujui pinjaman dan bekerja sama dengan Bank Sentral. Perusahaan kami terutama didedikasikan untuk Perbankan dan Jasa Keuangan dan memberikan pinjaman kepada perusahaan, pinjaman perorangan, tabungan dan semua jenis pinjaman sebesar 2%. Jika Anda memiliki pertanyaan atau Anda membutuhkan pinjaman, hubungi kami melalui e-mail:
    avantloanson@gmail.com

    ReplyDelete
  6. Salam dari 24 JAMINAN!

    24HOURSFINANCE adalah perusahaan pinjaman yang datang untuk tinggal dan memenuhi impian mereka yang mencari perusahaan pinjaman yang dapat diandalkan.
    Apakah Anda mencari perusahaan pinjaman yang dapat diandalkan? Sudahkah Anda menghubungi pemberi pinjaman palsu sebelumnya? Pencarian Anda berakhir karena di sini di 24HOURSFINANCE, perjuangan keuangan Anda telah berakhir dan perusahaan kami ada di sini dan berkomitmen dalam membangun pengusaha dan pengusaha yang hebat dengan ide bisnis tetapi tidak ada modal untuk memulai.
    Staf perusahaan kami berkomitmen dan siap untuk hadir untuk Anda dan juga menyarankan Anda jika Anda membutuhkan bisnis terbaik untuk diinvestasikan dan bagaimana cara melakukannya.

    CATATAN PADA BAGAIMANA CARA MENGETAHUI PENGGUNA PINJAMAN KREDIT:
    1: Mereka tidak memiliki situs web
    2: Mereka tidak terdaftar dan untuk itu, mereka tidak dapat memiliki situs web.
    3: Mereka tidak memiliki dokumen hukum yang diterima secara sah di pengadilan.
    Ini untuk memperingatkan semua orang yang mencari perusahaan pinjaman yang dapat diandalkan untuk berhati-hati sehingga dia tidak akan menjadi korban dari pemberi pinjaman palsu yang menyebut diri mereka sebagai perusahaan pinjaman.

    Jadi, jika Anda membutuhkan perusahaan pinjaman yang dapat Anda percayai untuk meminjamkan Anda, Anda dapat menghubungi kami melalui: loan@24hoursfinance.org atau info@24hourfinance.org
    Anda juga dapat menghubungi: sarahward502@gmail.com
    Hubungi kami hari ini dengan saluran layanan pelanggan kami: +1 (929) 251-1654
    Anda dapat mengunjungi situs web kami: www.24hoursfinance.org

    Anda akan mendapatkan lebih banyak informasi tentang perusahaan kami dari situs web kami dan Anda dapat memilih dari kategori pinjaman yang kami tawarkan. Selamatkan diri Anda dari tangan pemberi pinjaman palsu dan mengajukan pinjaman dari kami hari ini dan biarkan impian bisnis itu menjadi kenyataan.
    Kami berharap dapat menangani bisnis dengan Anda.

    ReplyDelete
  7. Halo,
    Nama saya ROBBI dari Cirebon Jawa Barat Indonesia, saya ingin mengucapkan terima kasih kepada ibu Alicia Radu untuk membantu saya memperoleh pinjaman yang baik setelah saya banyak mengalami pinjaman dari pemberi pinjaman online palsu yang menipu saya untuk mendapatkan uang tanpa memberikan pinjaman kepada saya telah memerlukan pinjaman untuk 3 tahun yang lalu untuk memulakan perniagaan saya sendiri di kota Cirebon di mana saya tinggal dan saya jatuh ke tangan sebuah syarikat palsu di Turki yang telah menipu saya dan tidak menawarkan saya pinjaman. dan saya sangat Frustrasted kerana saya kehilangan semua wang saya untuk sebuah syarikat palsu di Turki, kerana saya berhutang kepada bank saya dan rakan-rakan saya dan saya tidak ada sesiapa pun untuk menjalankan, sehingga satu hari setia bahawa seorang kawan saya memanggil Siti Aminah setelah membaca kesaksiannya tentang bagaimana dia mendapat pinjaman dari Ibu Alicia Radu, jadi saya terpaksa menghubungi Siti Aminah dan dia memberitahu saya dan meyakinkan saya untuk menghubungi Ibu Alicia Radu bahawa dia seorang ibu yang baik dan saya terpaksa menunaikan keberanian dan saya menghubungi Ibu Alicia. Radu dan saya terkejut dengan pinjaman saya diproses dan diluluskan dan dalam tempoh 3 jam pinjaman saya dipindahkan ke akaun saya dan saya sangat terkejut bahawa ini adalah satu keajaiban dan saya mesti memberi keterangan mengenai kerja baik Ibu Alicia Radu
    jadi saya nasihat semua orang yang memerlukan pinjaman untuk menghubungi e-mel Ibu Alicia Radu: (aliciaradu260@gmail.com) dan saya memberi jaminan bahawa anda akan memberi keterangan seperti yang telah saya lakukan dan anda juga boleh menghubungi saya untuk maklumat lanjut mengenai Ibu Alicia Radu email saya : (robbi5868@gmail.com) dan anda masih boleh menghubungi Siti Aminah yang memperkenalkan saya kepada ibu Alicia Radu melalui e-mel: (sitiaminah6749@gmail.com)
    semoga Allah terus memberkati dan mengasihi ibu Alicia Radu untuk mengubah kehidupan kewangan saya

    ReplyDelete
  8. Nama saya Yodika Roni, saya pemilik bisnis dan saya ingin menggunakan media ini untuk menyarankan semua orang untuk berhati-hati dalam mendapatkan pinjaman Internet karena banyak pemberi pinjaman Internet di sini palsu dan mereka hanya berbagi cerita untuk mencuri uang Anda. Bisnis saya menderita karena saya tidak punya uang untuk berinvestasi untuk membuat bisnis saya besar sehingga saya dapat menghasilkan lebih banyak keuntungan dan juga memiliki cabang lain. Jadi, saya memutuskan untuk pergi ke bank saya untuk meminta pinjaman tetapi saya ditolak karena saya tidak memiliki jaminan yang diperlukan bank.
    Jadi, saya akan melalui internet dan saya melihat begitu banyak cerita bagus tentang bagaimana mereka mendapat pinjaman dan mereka memasukkan email untuk dihubungi, jadi, saya memutuskan untuk mencoba jika saya dapat meminjam dari mereka dan saya menghubungi salah satunya. Saya diminta untuk mengirimkan semua dokumen saya dan mereka meminta saya membayar untuk menerima pinjaman, saya membayar total Rp14.000.000 dan saya tidak menerima pinjaman. Dan begitulah hidup saya berubah dari buruk menjadi yang terburuk. bisnis saya berada di garis hancur dan saya berpikir untuk mengambil hidup saya karena tidak ada yang menarik minat saya lagi.

    Tetapi dalam semua yang terjadi pada saya, saya masih berdoa kepada Allah untuk menyelamatkan saya dari masalah ini yang saya telah menempatkan diri ke dalam, saya berdoa kepada Allah setiap hari karena hanya Allah sendiri yang dapat mengubah situasi saya.
    Minggu lalu hari Senin, setelah saya melaporkan apa yang terjadi pada saya kepada polisi, saya pergi untuk memeriksa situs web di mana saya melihat pos wanita yang mencuri uang saya, saya melihat sebuah pos oleh Ny. Sarah Ward yang mengatakan bahwa setiap perusahaan pinjaman tanpa situs web perusahaan legal adalah palsu dan mereka bukan pemberi pinjaman.
    Saat itulah saya menyadari bahwa saya yang membuat kesalahan dan saya seharusnya tidak menghubungi wanita yang mencuri uang saya atas nama perusahaan pinjaman karena mereka tidak memiliki situs web, itu hanya email yang saya lihat.

    Jadi, saya memutuskan untuk mengunjungi situs web pos oleh Ny. Sarah Ward yaitu: www.24hoursfinance.org
    Saya memeriksa situs web dan saya menemukan bahwa itu nyata, jadi, saya mengajukan pinjaman dari perusahaan dan mereka mengirimi saya syarat yang saya setujui. Setelah persetujuan pinjaman saya, saya diminta untuk mengirimkan rincian bank saya yang saya lakukan. Saya baru saja di rumah saya dan saya menerima pemberitahuan dari bank saya bahwa akun saya telah dikreditkan dengan pinjaman saya. Saya sangat bahagia dan saya berjanji kepada Allah bahwa saya harus mengambil waktu saya untuk membagikan cerita ini sehingga orang lain dapat diselamatkan dari tangan para lender yang buruk itu.
    Saya ingin Anda yang membaca cerita saya untuk menghubungi 24HOURSFINANCE jika Anda membutuhkan pinjaman sehingga Anda tidak akan kehilangan uang Anda kepada para pencuri itu. .

    Jadi, saya menggunakan kesempatan ini untuk memberitahu semua orang dari Indonesia dan negara lain yang tepat untuk membaca cerita saya dan dia perlu pinjaman untuk menghubungi
    24HOURSFINANCE Situs web melalui: www.24hoursfinance.org
    Anda masih dapat menghubungi mereka melalui email: 24hoursfinance.org@gmail.com

     jika Anda memerlukan informasi lebih lanjut dari saya, maka jangan ragu untuk menghubungi saya melalui Email: yodikaroni@gmail.com
    Sekali lagi terima kasih atas semua telah membaca ceritaku, dan tolong bagikan ceritamu setelah menerima pinjamanmu dari 24HOURSFINANCE sehingga orang lain dapat diselamatkan dari tangan para pemberi pinjaman jahat itu dan semoga Allah terus memberkati kita semua dan memberi kita umur panjang dan kemakmuran.

    ReplyDelete
  9. Kami dapat membantu Anda dengan pinjaman asli untuk memenuhi kebutuhan Anda.
    Apakah Anda memerlukan pinjaman pribadi atau bisnis tanpa stres dan persetujuan cepat?
    Apakah Anda membutuhkan pinjaman mendesak hari ini? Tidak Ada Pemeriksaan Kredit

    * PERSETUJUAN PINJAMAN DALAM 60MINS !!
    * DIJAMINKAN HARI YANG SAMA TRANSFER !!
    * 100% TINGKAT PERSETUJUAN !!
    * BUNGA BUNGA RENDAH AT 2% !!


    Hubungi AS untuk informasi lebih lanjut tentang tawaran pinjaman dan kami akan menyelesaikannya
    masalah keuangan. hubungi kami melalui email:

    charitykings2@gmail.com

    ReplyDelete
  10. Halo semuanya, saya Rika Nadia, saat ini tinggal di Indonesia dan saya warga negara, saya tinggal di JL. Baru II Gg. Jaman Keb. Lama Utara RT.004 RW.002 No. 26. Saya ingin menggunakan media ini untuk memberikan saran konkrit kepada semua warga negara Indonesia yang mencari pinjaman online untuk berhati-hati karena internet penuh dengan penipuan, terkadang saya benar-benar membutuhkan pinjaman , karena keuangan saya buruk. statusnya tidak begitu baik dan saya sangat ingin mendapatkan pinjaman, jadi saya jatuh ke tangan pemberi pinjaman palsu, dari Nigeria, Singapura, dan Ghana. Saya hampir mati, sampai seorang teman saya menelepon EWITA YUDA (ewitayuda1@gmail.com) memberi tahu saya tentang pemberi pinjaman yang sangat andal bernama Mrs ESTHER PATRICK. Manajer cabang Perusahaan pinjaman, Dia adalah pemberi pinjaman global; yang saya hubungi dan dia meminjamkan saya pinjaman sebesar Rp600.000.000 dalam waktu kurang dari 12 jam dengan bunga 2% dan itu mengubah kehidupan seluruh keluarga saya.

    Saya menerima pinjaman saya di rekening bank saya setelah Nyonya. LADY ESTHER telah mengalihkan pinjaman kepada saya, ketika saya memeriksa saldo rekening bank saya dan menemukan bahwa Rp600.000.000 yang saya lamar telah dikreditkan ke rekening bank saya. dan saya punya bukti dengan saya, karena saya masih terkejut, emailnya adalah (ESTHERPATRICK83@GMAIL.COM)

    Jadi untuk pekerjaan yang baik LADY ESTHER telah melakukannya dalam kehidupan saya dan keluarga saya, saya memutuskan untuk menceritakan dan membagikan kesaksian saya tentang LADY ESTHER, sehingga orang-orang dari negara saya dan kota saya dapat memperoleh pinjaman dengan mudah tanpa stres. Jadi, jika Anda membutuhkan pinjaman, hubungi LADY ESTHER melalui email: (estherpatrick83@gmail.com) silakan hubungi LADY ESTHER Dia tidak tahu bahwa saya melakukan ini tetapi saya sangat senang sekarang dan saya memutuskan untuk memberi tahu orang lain tentangnya, Dia menawarkan semua jenis pinjaman kepada individu dan perusahaan dan juga saya ingin Tuhan memberkati dia lebih banyak,

    Anda juga dapat menghubungi saya di email saya: (rikanadia6@gmail.com). Sekarang, saya adalah pemilik bangga seorang wanita bisnis yang baik dan besar di kota saya, Semoga Tuhan Yang Maha Kuasa terus memberkati LADY ESTHER untuk pekerjaan baiknya dalam kehidupan dan keluarga saya.
    Tolong lakukan dengan baik untuk menanyakan detail lebih lanjut tentang Ibu dan saya akan menginstruksikan, dan ada bukti pinjaman, hubungi LADY ESTHER melalui email: (estherpatrick83@gmail.com) Terima kasih semua

    ReplyDelete
  11. Halo,
    Nama saya ROBBI dari Cirebon Jawa Barat Indonesia, saya ingin mengucapkan terima kasih kepada ibu Alicia Radu karena telah membantu saya mendapatkan pinjaman yang baik setelah saya banyak menderita di tangan pemberi pinjaman online palsu yang menipu saya untuk mendapatkan uang tanpa menawarkan pinjaman, saya telah membutuhkan pinjaman selama 3 tahun terakhir untuk memulai bisnis saya sendiri di kota Cirebon di mana saya tinggal dan saya jatuh ke tangan perusahaan palsu di Turki yang telah menipu saya dan tidak menawarkan pinjaman kepada saya. dan saya sangat Frustrasted karena saya kehilangan semua uang saya ke perusahaan palsu di Turki, karena saya berhutang kepada bank dan teman-teman saya dan saya tidak punya orang untuk dijalankan, sampai suatu hari setia bahwa seorang teman saya menelepon Siti Aminah setelah membaca kesaksiannya tentang bagaimana dia mendapat pinjaman dari Ibu Alicia Radu, jadi saya harus menghubungi Siti Aminah dan dia mengatakan kepada saya dan meyakinkan saya untuk menghubungi Ibu Alicia Radu bahwa dia adalah ibu yang baik dan saya harus mengumpulkan keberanian dan saya menghubungi Ibu Alicia Radu dan saya terkejut ketika pinjaman saya diproses dan disetujui dan dalam waktu 3 jam pinjaman saya ditransfer ke rekening saya dan saya sangat terkejut bahwa ini adalah mukjizat dan saya harus bersaksi tentang pekerjaan baik Ibu Alicia Radu
    jadi saya akan menyarankan semua orang yang membutuhkan pinjaman untuk menghubungi email Ibu Alicia Radu: (aliciaradu260@gmail.com) dan saya jamin bahwa Anda akan bersaksi seperti yang saya lakukan dan Anda juga dapat menghubungi saya untuk informasi lebih lanjut tentang Ibu Alicia Radu email saya : (robbi5868@gmail.com) dan Anda masih dapat menghubungi Siti Aminah yang memperkenalkan saya kepada ibu Alicia Radu melalui email: (sitiaminah6749@gmail.com)
    semoga Tuhan terus memberkati dan mencintai ibu Alicia Radu untuk mengubah kehidupan finansial saya

    ReplyDelete
  12. Halo,
    Nama saya Yuli dari Jakarta Selatan di Indonesia, saya ingin menggunakan media ini untuk menyarankan semua orang untuk berhati-hati dalam mendapatkan pinjaman di sini, jadi banyak pemberi pinjaman di sini semuanya penipu dan mereka hanya di sini untuk menipu Anda dengan uang Anda, Saya mengajukan pinjaman sekitar 200 juta dari seorang wanita di Dubai dan saya kehilangan sekitar 10 juta tanpa mengambil pinjaman, mereka bertanya lagi dan lagi untuk biaya, saya membayar hampir 10 juta masih saya tidak mendapatkan pinjaman,

    Tuhan menjadi kemuliaan, saya bertemu dengan seorang teman yang baru saja mengajukan pinjaman, dan dia mendapatkan pinjaman tanpa tekanan, jadi dia memperkenalkan saya kepada Nyonya Olivia Daniel, dan saya mengajukan permohonan untuk 400 juta, saya pikir itu adalah lelucon dan penipuan, tapi saya mendapat pinjaman dalam waktu kurang dari 24 jam hanya 2% tanpa jaminan. Saya sangat bahagia karena saya diselamatkan dari kemiskinan.

    jadi saya menyarankan semua orang di sini yang membutuhkan pinjaman untuk dihubungi
    Nyonya Olivia Daniel, melalui email: (oliviadaniel93@gmail.com)

    Anda masih dapat menghubungi saya jika Anda memerlukan informasi lebih lanjut melalui email: (yuliy3531@gmail.com)

    sekali lagi terima kasih semua untuk membaca kesaksian saya, dan semoga Tuhan terus memberkati kita semua dan memberi kita umur panjang dan kemakmuran

    ReplyDelete