Sunday 19 May 2019

Tony Roma's Perkenal Hidangan Festive Delight Untuk Dikongsi Bersama


Salam Ramadan semua,

Sudah lebih kurang 2 minggu kita berpuasa. Semoga Ramadan kali ini mendatangkan penghayatan yang lebih mendalam serta membawa berkat dalam kehidupan kita.

Biasalah, kalau dah puasa tu, mestilah ada berbukanya. Menu berbuka semestinya satu lagi topik Ramadan yang sering diperbincangkan dan dikongsikan bukan sahaja sebagai topik perbualan, tetapi juga topi perkongsian dalam media sosial. Tak kiralah apa sekalipun rezeki kita untuk berbuka puasa pada hari ini dan hari-hari akan datang, panjantkanlah rasa syukur kerana kita masih diberikan rezeki olehNya.

Memang benar buka puasa cukuplah sekadar bersederhana. Namun kadangkala kita juga mempunyai keinginan untuk berbuka sesuatu yang diidamkan atau sesuatu yang lain daripada kebiasaannya. Lebih seronok kalau dapat berbuka beramai-ramai dengan keluarga yang dicintai atau rakan-rakan dan sahabat handai. Apa salahnya sekali-sekala kita makan dan menikmati juadah yang enak bersama-sama yang tersayang, betul tak?



Bagi penggemar daging seperti saya, saya sangat-sangat syorkan menu Festive Delights daripada Tony' Romas iaitu restoran daging dan stik kegemaran saya. Antara menu istimewa sempena bulan puasa dan bulan Perayaan dari 1 Mei hingga 30 Jun ini, terdapat pelbagai hidangan istimewa tulang rusuk kambing, ayam panggang BBQ dan beef riblet yang semestinya menyelerakan.

Menu Festive Delight ini terdiri daripada set hidangan individu seperti Sensational Serai BBQ ¼
Chicken, Tempting Tomyum BBQ ¼ Chicken dan TR Original BBQ ¼ Chicken yang mana ia sesuai sama ada untuk makan di restoran mahupun dibawa pulang. Kesemua hidangan satu perempat bahagian ayam dengan perisa berbeza ini didatangkan dengan jagung, sayur salad dan kentang lenyek atau nasi yang boleh anda pilih.

Sensational Serai BBQ ¼ Chicken

Tempting Tomyum BBQ ¼ Chicken

Bagi mereka yang terdiri daripada 3-4 orang, maka bolehlah buat pesanan untuk menikmati hidangan Selera Iftar yang mana anda sekeluarga atau anda dengan rakan-rakan dapat menikmati tulang rusuk kambing yang dimasak dengan sos asam madu, setengah ekor ayam barbeku, riblet daging lembu dengan sos asli Tony Roma's, salad campuran, jagung, roti baguette, pilihan empat mangkuk kentang lenyek atau nasi serta empat mangkuk sup.
Selera Iftar. Nampak tak sos asam madu tu? Pergh... Menggoda

Kalau korang datang dengan rombongan yang lebih meriah, jangan risau, Tony Roma's juga ada menyediakan Meriah Meal, tulang rusuk kambing yang dimasak dengan sos asam madu, setengah ekor ayam barbeku, riblet daging lembu dengan sos asli Tony Roma's, salad campuran dengan udang Kicin', jagung, roti baguette, pilihan enam mangkuk kentang lenyek atau nasi serta enam mangkuk sup.
Meriah Meal yang memang meriah

|Bagi peminat daging kambing, bolehlah cuba tiga hidangan sampingan bercirikan kambing. Antaranya flatbread kambing iaitu roti leper rangup yang dihidangkan dengan kambing pangang serta keju Harvati, keju biru, cendawan liar, lada merah, kucai dan sos horseradish di atasnya, burger kambing dan juga pasta kambing.
Flatbread kambing yang menggugat iman

Setiap hidangan ini juga dihidangkan dengan minuman edisi terhad seperti Banana Slurpee, Blackcurrant Jelly Bandung, Mango Blackcurant Jelly dan Very Strawberry Jelly. Semuanya dengan jeli khas untuk dikunyah sewaktu menghirupnya.

Oh ya, sebagai penutup hidangan, jangan lupa untuk mencuba manisan jeli Tony Roma's iaitu Whippy Blackcurrant dan Whippy Berry ya?

Tergoda? Ha, bolehlah mula pilih tarikh dan ajak kawan-kawan atau ahli keluarga untuk berbuka sama sepanjang bulan Ramadan ni. Kalau dah bosan makan makanan raya pada bulan Syawal nanti, jangan lupa, Festive Delight sentiasa menanti anda di Tony Roma's!


Sekian sajalah entri kali ni, makruh pula karang puasa saya kalau tenung dan cakap lama-lama fasal hidangan Festive Delight Tony Roma's.

Da~~~

Baca juga:
Resepi Santapan Mudah Sarapan dan Sahur
Restoran SeoulNami Korean BBQ
Bufet Selera Ramadan di Nook, Aloft KL Sentral
Ayam Panggang Nombor 1 Korea Goobne
Buffet Selera Muhibbah TPC Kuala Lumpur
grEAT Tawar Menu Vegetarian Dengan Khidmat Futuristik
Menu Tahun Baru Lazat BoatNoodle
Pak John Steamboat Sedap dan Berbaloi
Tempahan dan Penghantaran Kek Hanya 4 Jam Sebelum Dengan EatCakeToday.Com
Mi Kolok Sedap Dayang Sarawak, Sungai Besi
Review: Samyang Hot Chicken Ramen Korea


1 comment:

  1. sis singgah sini jenguk nana... nampak sedap semua menu tu... :D

    ReplyDelete