Monday 2 October 2017

Kenali InnerShine Marine Collagen Jelly Bersama Potboy Groceries


Hai semua,

Harini kita nak cerita fasal lawatan ke Brand's Suntory bersama Potboy Groceries minggu lepas. 
Sebenarnya memang tak sangka dapat jemputan daripada Potboy sebab yelah, ramai lagi blogger-blogger hebat yang ada di luar sana. Kita pulak sekadar blogger setahun jagung. Tapi memang sangat berterima kasih kepada team Potboy Groceries sebab memberikan peluang untuk melawat ke Brand's Suntory yang sangat membuka mata dan minda ni. Yelah, dah age-age cam kita ni, mana ada peluang nak buat lawatan ke kilang sangat kan? Masa zaman sekolah dan universiti dulu mungkinlah ada... Rombongan cik kiah kan... Tapi bila dah kerja, manalah ada peluang.

Collagen Jelly
Backdrop yang menawan

Apakah itu Potboy Groceries? Meh kita kenalkan:

Potboy Groceries merupakan kedai runcit dalam talian yang menawarkan lebih daripada 10,000 produk jualan. Yang menariknya, Potboy Groceries menawarkan perkhidmatan membeli-belah dalam talian dan penghantaran barang tersebut sehingga ke depan pintu rumah secara PERCUMA. Kakak ulangi, PERCUMA. Yang lebih menarik sekali, TIADA PEMBELIAN MINUMUM. Kakak ulangi: TIADA PEMBELIAN MINIMUM. Giler best! Kalau korang rasa tu je dah cukup best, korang silap sebab Potboy Groceries juga sentiasa menawarkan diskaun dan harga yang sangat kompetitif berbanding pasaraya dan kedai runcit lain. Pergh!! Memang menarik sungguh.  Namun demikian, buat masa ini servis mereka hanya terhad kepada kawasan Lembah Klang sahaja.

Free delivery
Potboy Groceries Apps dengan penghantraran percuma

Selain tu, Potboy Groceries pun selalu bagi nilai tambahan kepada pengguna platform mereka dengan pelbagai cara menerusi pemberian Potboy Gold mereka. Ha, yang ni ala-ala main game, kalau setiap hari beli dapat Potboy Gold, kalau check out promosi diorang dapat Potboy Gold, macam-macam lagilah.... Kalau nak cerita kebaikan diorang, tiga hari tiga malam pun kita tak habis taip entry ni.
Aha, tergoda? Kalau tergoda, leh check it out dan subscribe Potboy Groceries untuk dapatkan terus 100 Potboy Gold na:

Website Potboy Groceries: http://potboy.com.my/
Apps Potboy Groceries: IOS dan Android

Dah cukup-cukup. Jom kita sambung topik lawatan kita. So kisahnya pada hari Jumaat tersebut, kita telahpun mengambil cuti separuh hari untuk ke Brand's Suntory yang terletak di Bukit Jelutong. Kalau korang nak tahu, Brand's Suntory ni merupakan kilang produksi bagi jenama Brand's. Sebut fasal jenama Brand's, mesti ramai yang terifikirkan produk esen ayam atau juga dikenali sebagai Brand's Chicken Essence je kan? Tapi Brand's ni bukan sahaja setakat keluarkan produk kesihatan macam esen ayam dengan sarang burung je. Diorang pun ada satu niche market yang lebih kepada kecantikan di bawah InnerShine. Contohnya, Innershine Berry Essence (Untuk mata) dan Innnershine Prune Essence (Untuk detox/nyahtoksik) dan terbaru kolagen Marine yang dikenali InnerShine Marine Collagen with Kyoho Grape Jelly. Ha, yang baru ni lah kita nak citer lebih lanjut nanti.

Household brand
Brand's Jenama yang Dipercayai


Sampai-sampai je kat Brand's Suntory ni, kita memang rasa kagumlah dengan kebersihan luar kilangnya, masuk-masuk pun bersih je. Memang tersusun dan teratur serta hygienic je semuanya.
Selepas pendaftaran, kitorang pun diberikan pengenalan tentang sejarah penubuhan Brand's dan sebagainya. Mati-mati kita ingat chicken essence ni Chinese yang cipta tapi tak sangka seorang pak cik mat Salleh bernama H W Brand yang kaji dalam usahanya untuk memperbaiki keadaan kesihatan seorang raja nih. Jenama Brand's ni telah mula bertapak di Malaysia pada tahun 1920 sebagai suplemen kesihatan dan jumlah pengeluaran setiap tahun adalah sebanyak 1 billion botol. Uiyoooo....

Kemudiannya pula, kitorang diperkenalkan dengan produk-produk lain yang dikeluarkan oleh Brand's dan watak utama pada hari tersebut adalah InnerShine Marine Collagen with Kyoho Grape Jelly. Menurut wakil Brand's pada hari tersebut, produk ni adalah sangat terkenal dan lari sekali di Jepun dan juga Taiwan, kemudian baru dibawa masuk ke Malaysia. Namun, di Malaysia, masih belum diuar-uarkan sepenuhnya. Malah di Taiwan, ia juga sangat disyorkan oleh pakar solekan mereka yang bernama Xiao Kai.

Kenapa kita perlukan kolagen sebagai suplemen tambahan? Badan kita tak boleh nak produce ke?
Sebenarnya seiring dengan peredaran usia, badan kita tak berupaya untuk menghasilkan kolagen secara efektif . Pada usia 30 tahun, penghasilan kolagen akan berkurangan sebanyak 2% setiap tahun. Pada usia 40 tahun, badan kita telahpun kekurangan 20-25% daripada kolagen yang mampu dihasilkan .

Lepas tu, untuk hasilkan kolagen, badan kita perlukan asid amino yang tertentu, tetapi kadangkala asid amino tersebut tak mencukupi dek berikutan pemakanan kita sendiri. Yang paling teruk sekali, enzim dalam badan kita, sinar UV, pencemaran dan radikal bebas seperti alat elektronik contohnya telefon bimbit dan komputer yang kita gunakan pun akan menyebabkan defisit kolagen.

Sebab tulah kita perlukan suplemen tambahan macam InnerShine Marine Collagen with Kyoho Grape Jelly ni ha....

Jadi, apa istimewanya InnerShine Marine Collagen with Kyoho Grape Jelly ni?
  • Setiap strip mengandungi 1,000 mg kolagen marine 
  • Mengandungi Vitamin E yang bertindak sebagai anti-oksidan
  • Bebas lemak tanpa gula tambahan
  • Hanya 16kcal sahaja setiap strip
  • Micro collagen peptide untuk penyerapan yang lebih berkesan
  • Membantu mengekalkan dan mengembalikan keanjalan kulit dan penghasilan semula kolagen
  • 100% diperbuat di Jepun
  • Mengandungi Vitamin C yang dapat membantu penyerapan ke dalam sistem badan
  • Perisa ekstrak anggur Kyoho dalam bentuk jeli kolagen

Bila diberikan penerangan menyeluruh tentang kepentingan kolagen ni, memang kita rasa seriau sikit. Sebab orang lain semakin tua semakin titikkan penjagaan kesihatan. Kita lak, muda-mudi dulu je rajin makan suplemen ni semua. Dah makin tua makin malas. Mujurlah semua yang hadir diberikan satu pek percuma InnerShine Marine Collagen with Kyoho Grape Jelly yang mengandungi 14 strip jeli kolagen tu, bolehlah dok tambah-tambah sikit kolagen dalam badan yang makin berkurangan tu dek kerana asyik main handphone dan berjaga malam.

Lepas habis penerangan, kitorang pun diberikan mini tour ke kawasan kilang dan Brand's Experience Centre. Macam biasa, sesi bergambar beramai-ramai dan solo tu penting:

Marince Collagen Jelly
Acah-acah jurucakap

Blogger Visit
With all the bloggers

Bagi kita, produk ni memang sangat unik atas dua sebab:

1. Kolagen ni berbentuk jeli. Kita pun banyak makan kolagen sebelum ni. Biasanya sama ada berbentuk cecair ataupun serbuk. Tapi yang ni memang unik. Tak pernah lagi kita makan kolagen berbentuk jeli. Memang uniklah.

2. Kolagen sebelum ni kita makan tak kiralah serbuk ataupun cecair, biasanya mempunyai rasa dan bau yang agak hanyir, terutamanya kalau ia dihasilkan daripada ikan. Bila hanyir, biasalah, rasa kurang enak tu tetap ada. Tapi jeli kolagen ni takde plak kita rasa hanyir. Sedap je. Macam rasa sumi jeli. Nyam nyam.

3.Diperbuat daripada deep sea marine. Berbeza dengan produk kolagen yang diekstrak daripada bovine (anak lembu) ataupun ikan biasa,  kolagen daripada deep sea marine lebih mudah diserap oleh badan manusia.

Lepas baca semua penerangan kita ni, mesti korang teruja nak cuba InnerShine Marine Collagen with Kyoho Grape Jelly kan? Tapi produk ni hanya boleh didapati di Watson dan sesetengah platform online sahaja dengan harga runcitnya RM75. Tapi oleh kerana korang adalah pembaca Prettily Rare, kita nak habaq ni, korang boleh dapatkan dengan harga promosi yang hanya ada di Potboy Groceries iaitu RM58 untuk 1 pek dan RM110 untuk 2 pek.

Potboy Groceries
Promotion only available at Potboy Groceries


Berminat untuk beli menerusi promosi Potboy Groceries ni? Klik SINI

23 comments:

  1. Bestnya. Baru tau ade kolagen jugak produk Brands ni. Nak beli jugak kat Potboy. Harga murah sangat dah ni..

    ReplyDelete
  2. I've been a consumer of Brand's for such a long time. Haven't tried this new product yet, though. Am excited to try.

    ReplyDelete
  3. alamak..then tak berganjakla dari rumah...if continue like this..hahahha...Oh and on the side note..I should try the collagen...well...age is catching up...

    ReplyDelete
  4. Oh wow.. I did not know Brands Innershine got Jelly Collagen also..must go check it out...

    ReplyDelete
  5. Wow bestnya..pernah try collagen brands memang terbaik

    ReplyDelete
  6. Am currently consuming BBPlus Collagen and loving it too. There is no harm in trying this one too.

    ReplyDelete
  7. It seems like a pretty good product ^^

    ReplyDelete
  8. Oh kena try ni.. kulit saya dah gelap dan kusam.. kena lagi cuaca panas sekarang ni huhu

    ReplyDelete
  9. Sekarang senang je. Everything with a click.

    ReplyDelete
  10. wow. this is very convenient. easy way to shop!

    ReplyDelete
  11. sedapkan jelly dia? mcm sumi

    ReplyDelete
  12. never heard of Potboy groceries before.. thanks for sharing! now it's easier for me!

    ReplyDelete
  13. Tak pernah cuba apa-apa makanan tambahan collagen.
    Lepas ini mungkin boleh cuba.
    Mungkin baik untuk kesihatan.

    ReplyDelete
  14. Heard about Potboy Groceries. I lover Innershine products.

    ReplyDelete
  15. I haven't heard about Potbooy Groceries ans it sounds interesting. I will definitely check this out.

    ReplyDelete
  16. I have heard about these innershine products. Somehow remind me on the collagen drinks or jelly.

    ReplyDelete
  17. InnerShine Marine Collagen with Kyoho Grape Jelly ni nampak sedap je tengok.. rasa nak cuba beli lah lepas ni.. mana tahu kulit jadi cantik macam artis.. hehehe..

    ReplyDelete
  18. wah...ada produk baru ye...dulu lina memang makan innershine tau...sedap pulak tu...bolehlah cuba yang baru ni nnt

    ReplyDelete
  19. This is awesome and very helpful. Thanks for sharing :)

    ReplyDelete
  20. I have heard so much about this collagen, so convenient to consume. Thanks for sharing a good deal.

    YASSSS!!! My top destination right now. Wish I could visit there soon.

    xx
    Puiyeesss

    ReplyDelete
  21. Sounds incredible right? Who couldn't have any desire to need to get staple goods for nothing? 먹튀검증업체

    ReplyDelete
  22. Glad to chat your blog, I seem to be forward to more reliable articles and I think we all wish to thank so many good articles, blog to share with us. 토토커뮤니티

    ReplyDelete
  23. correct to end up touring your weblog once more, it's been months for me. Properly this article that i've been waited for so long. I'm capable of need this post to widespread my project within the university, and it has actual identical subject count number collectively together with your write-up. Thank you, pinnacle percentage . I've right decided directly to assemble a blog, which i keep been deficient to do for a during. Recognizes for this tell, it's far in reality serviceable . Im thankful for the blog post. Clearly searching ahead to look at extra. Keep writing. That is this type of fantastic beneficial resource that you are imparting and also you supply it away without spending a dime. I really like seeing blog that recognize the price of presenting a great beneficial aid without value. Thanks again for all of the know-how you distribute,right put up. I used to be very inquisitive about the item, it's pretty inspiring i want to confess. I surely like journeying you website while you don't forget that i typically encounter exciting articles like this one. Great activity, i substantially appreciate that. Do preserve sharing! Thank you for this excellent put up, i discover it very interesting and thoroughly concept out and put together. Its a super satisfaction reading your positioned up. Its full of statistics i am searching out and i really like to position up a comment that "the content fabric of your submit is first-rate" incredible art work. Sincerely want to kingdom your very personal positioned up is in reality exquisite. The actual readability interior your publish is actually just excellent further to we may additionally want to presume you are a expert approximately this topic. Through this positioned up, i understand that your super expertise in playing with all the quantities have become very helpful. I notify that that is the primary region in which i discover troubles i've been attempting to find. You have got a smart however appealing way of writing. The following time i observe a blog, i am hoping that it doesnt disappoint me as lots as this one. I recommend, i recognize it became my desire to examine, but i clearly idea you've got were given a few aspect interesting to say. All i pay interest is a set of whining about some thing that you may restore in case you werent too busy seeking out interest. Right publish. Thank you for sharing with us. I genuinely loved your way of presentation. I loved analyzing this . Thank you for sharing and preserve writing. It is ideal to observe blogs like this. We admire yourself assure and get hold of as proper inner us. The object has surely peaks my interest. I’m going to bookmark your net web page and maintain checking for new info. I am seeking out a few appropriate blog web sites for studying. I was searching over search engines like google and yahoo like google and determined your blog web web page. Properly i love your excessive high-quality weblog internet web page design plus your posting skills. Maintain doing it. I am surprised with the aid of the way you have defined subjects in this newsletter. This text is pretty thrilling and i'm looking in advance to reading greater of your posts. Thanks for sharing this article with us . Its a high-quality delight studying your post. Its entire of facts i'm searching out and i in reality want to submit a remark that the content fabric of your submit is first rate terrific paintings 안전놀이터

    ReplyDelete