Friday 15 August 2014

Korset Idamanku: Antara Benda yang Perempuan Wajib Labur


I believe that everybody has their own wish list. Isn't it? I have my own wish list too!
Dalam wish list ni, ada macam-macam idaman kalbu saya since forever. Tapi, sampai sekarang masih tak kesampaian lagi. T_T Like I said just now, bilalah angan-anganku nak jadi kenyataan kan?

So, hari ni selain berkongsi wishlist saya ni dengan korang (which is xmendatangkan faedah pada korang langsung), sebenarnya saya juga nak kongsikan produk-produk must-have (yang saya rasalah...hahahaha) yang ada di pasaran sekarang ni. Setiap part saya nk berkongsi art 1Part 1jenis produk je.

So, bagi Part 1 saya nak cerita pasal korset. Sejujur-jujurnya, bagi saya  korset adalah salah satu inovasi kecantikan yang paling agung. Korset ni sebenarnya dah wujud sejak berkurun lagi dan ia dicipta untuk mengecilkan bahagian pinggang wanita dan juga 'push up' bahagian buah dada supaya nampak lebih menarik.

Well, to me corset is one of the beauty must-have for all women out there. Sesetengah orang mesti fikir: Eleh, nak pakai korset tu sebab nak kuruslah tu. Not for me! Dari dulu lagi, saya memang kurang gemar dengan obsesi sesetengah wanita yang nakkan tubuh badan yang kurus semata-mata. Bagi saya, kurus tak semestinya cantik. Sebab ada sesetengah orang memang kurus, tapi tak ada shape. I don't want that. I want a toned and curvy body. Tak mo gemuk, tak mo kurus. Nak yang sedang-sedang aje n then tak ada lemak-lemak berlebihan, Tak mo ada lemak terlebih especially 'kepak', perut yang menggelebeh n peha yang berlemak.

So, bagi tujuan tu...Saya tersangat-sangat mengidam-idamkan korset yang tersangat-sangat popular di
pasaran.  Dapat salah satu pun jadilah. Antaranya:

i. Korset Premium Beautiful aka PB (Hai-O)
Oh, korset idaman kalbuku...Korset ni kan.... Ada orang tu janji nak belikan.... Tapi kan... Sampai ke sudah, habuk pun xada... Sedih. Korset PB ni produk dari MLM yang bernama Hai-O. Kelebihan korset ini adalah ia mempunyai infrared dan dikatakan bagus untuk kesihatan dan juga kecantikan.

Memang banyaklah good review yang saya baca. Kakak saya pun ada and girdle dia telah saya 'pinjam' sehingga lunyai. Kah kah kah! Sorry kak... So, saya pernah pakai girdlenya sahaja n so far girdlenya mmg mampun kempiskan perut. Tapi nak kencing punyalah susah.

Harga: RM1600 ++ hingga RM2700++


Sedikit keterangan tentang korset premium beautiful

ii. Korset DX Lingerie (Elken)
Yang ni plak dari MLM bernama Elken. Saya pun dah banyak baca review tentang korset DX lingerie ni. Entahlah taktik pemasaran ke apa, tapir ramai yang dah try PB bertukar ke korset DX Lingerie sebab katanya nak buka tak sesusah PB, lagipun katanya kalau pakai PB waist nipper ke amender ntah selalu tinggalkan kesan kat perut. N then terlampau ketat n xtahan kalau nak pakai sampi 8 jam. Sesak nafas. Tapi yang DX ni ramai kata selesa. Nak bawa tido pun diorang tak kisah. Tapi harganya, hamik ko!! Kalau berminat leh hubungi Effalin di talian 010-934 7733

Harga: RM3000++ - RM5000++ (Nanges!!)


Sedikit keterangan tentang korset DX


iii. Korset Triumph

Triumph korang tau x? Triump merupakan jenama bagi baju dalam-dalaman. Hahaha... Ni salah satu fevret brand saya. Saya tau ramai perempuan yang tak sayang badan, mekap cantik2 mahal2, baju, handbag mahal2, tapi sayangnya, dalam2man diorg xjg. Beli yang tesco lah, giant lah. Katanya bukan ada orang nampak pun. Tapi korang tau x? Pakaian dalam-dalaman yang elok dapat membantu membentuk tubuh badan. So, xdelah badan londeh sana sini. N sebab tulah jenama2 ni lagi mahal dari brand2 kebanyakan. Yelah, banyak tu diorang labur untuk kaji macam mana nak bagi badan korang cantik dan maintain.

Ha, ni korset triumph yang saya suka. Triumph ni kebelakangan ni memang rajin keluar korset. And korsetnya pun cantik2, elok2, teknologi pun besh2. Yang tak beshnya, harganya. Haish. Triumph ni pun, saya pakai girdlenya saje. Tu pun dah kat RM500. Korset tak mampu  lagi nak beli. T_T Kalau sayang badan, daripada korang usung sana sini handbag coach ribu2, atau spec ribu2 tu, baik korang melabur untuk korset yang wow! Lagipun beli sekali je boleh pakai lamaaaaa....janji pandai jaga.

Yang menariknya tentang korset Triumph ni, ia tak macam korset PB atau DX yang one kind of corset, fits for all. Sebaliknya, korset Triump ni ikut bentuk dan masalah badan anda. Kalau nak beli untuk kecikkan peha,ada full set korsetnya, lau nak kecikkan perut,ada gak full set korsetnya. Ni la yang daku paling suka tentang korset Triump.

Yang bestnya, ada sekali siap kuar korset yang boleh bertindak sebagai pelembap lagi. Selama beratus-ratus basuhan pelembap pada korset tu tahan untuk dirembeskan pada badan anda. So, kulit rasa smooth je. Awesome tak??? Awesome giler hokey!!!

Harga: RM1500++ hingga RM2700++

Antara korset keluaran Triumph

Okey, enough membebel for the day. Kalau ikut hati n poket yang tebal (di mana ia x tebal langsung), memang tiga2 i nak beli tau!! Sayangnya........ Korang paham2 la kan. Doa2kan la saya mampu beli. T lau dah mampu beli, leh la saya wat review gtau korang mana yang paling best.

Nilah yang i cakap, lain body shape, lain set korset dan girdlenya



Semoga bertemu lagi. Da!!

Baca juga:

Rawatan Kolagen Beaute Library
Rawatan La Biosthetique Kuatkan Rambut
Pil Tranexamic Acid (Transcap) Putihkan Kulit?

7 comments:

  1. Replies
    1. Boleh...bayar lebih je lar... pfftt....

      Delete
    2. Berbaloi klu bayar lebih tetapi kesan tip top, selesa n selamat... Dari beli yg sedikit ekonomi tapi after beberapa kali pakai..Simpan dlm almari n beli yg laiN... Hihihi lg pun klu nk modal blk..Share jer la ngan other ur experience n result ;)

      Delete
    3. Berbaloi klu bayar lebih tetapi kesan tip top, selesa n selamat... Dari beli yg sedikit ekonomi tapi after beberapa kali pakai..Simpan dlm almari n beli yg laiN... Hihihi lg pun klu nk modal blk..Share jer la ngan other ur experience n result ;)

      Delete
  2. Salam kenal..hahah yang senang kencing ek btol2..tp mmg agree..korset ni buat kita lebih yakin! Adaa dh dpt satu hehe

    Www.adaa-inspiration.com

    ReplyDelete
  3. Jee ibu kepada 4 orang anak..coming soon tambah lagi 1,hihihi..tapi Jee dah bersedia sbb target akan turun 20kg during berpantang.. In Shaa allah tercapai sbb sebelum ne pakai DX 2 bulan pun dah turun lebih 14KG. Jee memang obses ttg kurus ne, dulu pernah ambil treament kat Lo.do.. weight Management, hampir jadi testimoni tau tp tgh2 pregnant blk..hihihihi rugi kan, treatment dah la mahal, xde duit nak buat lg.. Tp dengan DX ne tak kesah la pregnant berapa kali pun..Pastu boleh gune DX blk and KURUS ples melentik balk kalah anak dara :P

    Memeang sangat selesa & berkesan.. In Shaa Allah..

    Meh Jee bg FREE fitting, rasa sendiri kehebatan dia..Transform even after 10 minit fitting tau!!!

    Whatsup JEE @ 011-11926599. Dah cube baru tau..terkejut punye!!!

    ReplyDelete
  4. Hai saya ada nk letgo korset premium beautiful klu berminat boleh hubungi saya di 012-9486419

    ReplyDelete